• Kriz Yönetimi Semineri Büyük İlgi Gördü
  • Kriz Yönetimi Semineri Büyük İlgi Gördü
  • Kriz Yönetimi Semineri Büyük İlgi Gördü
  • Kriz Yönetimi Semineri Büyük İlgi Gördü

Kriz Yönetimi Semineri Büyük İlgi Gördü

Genç girişimciler kurulumuzun organizasyonuyla ‘’Kriz Yönetimi ve Krizi Fırsata Çevirme’’ konulu seminer 07.02.2017 Salı günü saat 18:30’da odanın Seminer salonunda gerçekleşti. Seminere Meclis Başkanımız Erol Hatırlı, Yönetim Kurulu Başkanımız Ergün Efendioğlu, Yönetim Kurulu üyelerimiz ve Oda üyelerimiz katılım sağladı.

Genç Girişimciler Kurulu İcra Kurulu Üyemiz Musa Öztürk’ün açılış konuşmasıyla başlayan seminerde Öztürk; ‘Ekonomide yaşanan dalgalanmalar sebebiyle içinde bulunduğumuz ekonomik ortamı nasıl kendi lehimize çevirebileceğimizi, ayrıca sadece ekonomik krizlerde değil işletmelerin ticari yaşamlarında karşılaştıkları krizlerde yapması gerekenler ve yaşanan örnekleri, krize hızlı cevap verememenin yaşattığı sıkıntılarını, alınan kararlarda bilgi yetersizliğinin sonuçlarını bugün hep birlikte konunun uzmanı Sayın Dr. Murat Erdoğan’dan dinleyeceğiz. Bizler genç girişimciler kurulu olarak üyelerimizin ticari yaşamlarına fayda sağlayacak bu tür seminerleri düzenlemeye devam edeceğiz’’ dedi.

Kriz Çöpe Atılamayacak Kadar Değerlidir

Dr. Murat Erdoğan tarafından verilen seminerde Erdoğan;’’ Kriz çöpe atılmayacak kadar değerlidir. Bazı işletmeler kriz esnasında pazar payını kaybediyorken bazı işletmeler ise büyük başarılar elde ederek diğer işletmelerin ”Nasıl başarıyorlar?” demelerini sağlayabiliyor. Pek çok işletme bu kriz dönemini kendi yararlarına çevirerek döneminin devleri olmayı başarmışlardır. Kriz dönemlerinde bakış açımızı değiştirmek, yaratıcı düşünebilmek, sorgulamak, soru sorabilmek çok önemli. Ben krizden etkilenmem demek yanlış olur, tedbirli olmalıyız, her zaman bir “B” planımız olması lazım. Örneğin siyah kuğu teoremini düşünelim; tüm kuğuların beyaz olduğuna tamamen kabul edip bu durum üstünden hareket edersek, bir yerde siyah bir kuğu çıkması sonucu bütün planlar tamamen bozulur ve çok sert bir etki oluşur. Bu yüzdendir ki, hiç görmediğimiz bir şeyi tamamen reddedip "yok" diyemeyiz. Bu zamana kadar hiç olmamış bir olayın yine olmayacağını kesinlikle söyleyemeyiz’’ dedi.

Krizden çıkmak için istihdam artmalı

Kriz sadece Ekonomik olmamakla beraber birçok faktörün işletmelerde kriz haline gelebildiğine değinen Erdoğan; ‘’krizle mücadelede işletme sahiplerinin etkin liderlik yapabilmesi de çok önemli. Çalışanların motivasyonu artarsa krizle baş etmede o kadar başarılı olursunuz. Krizden çıkmak için de istihdamı arttırmalıyız. Bunun için İŞ-KUR desteklerinden de faydalanmanız mümkün’’ diye devam etti.

Kriz Hazırlıklı Olan İçin Fırsattır!

Erdoğan; ‘’Çoğumuzun aklına kriz olduğunda, piyasada varlık gösteren tüm işletmelerin krizde olması gerekir düşüncesi gelir. Ama bu yanlış bir düşüncedir. Bazı işletmeler kriz esnasında pazar payını kaybediyorken bazı işletmeler ise büyük başarılar elde ederek diğer işletmelerin ”Nasıl başarıyorlar?” demelerini sağlayabiliyor. Pek çok işletme bu kriz dönemini kendi yararlarına çevirerek döneminin devleri olmayı başarmışlardır. Örneğin Samsung ilk olarak yakın ülkelere kurutulmuş balık, sebze ve meyve satmak amacıyla kuruldu. Daha sonraki yıllarda un değirmenleri ve şeker makineleri de işletmeye başlayan firma, üretim alanlarını yaygınlaştırdı ve 70’li yıllara doğru ağır sanayi endüstrisine yatırım yapmaya başladı. Samsung, 1990'lı yıllarda, Kore dışında hızlı bir büyüme göstermiştir. Diğer Asya şirketlerinin aksine, 1997'deki Asya Ekonomik Krizi'ni neredeyse hasarsız atlatmıştır’’ dedi.

Son anına kadar katılımcılar tarafından dikkatle dinlenen Seminer, katılımcıların sorularının yanıtlanmasının ardından ve Dr. Murat Erdoğan’a hediyesinin takdim edilmesiyle sona erdi.