• Görev Belgesi Düzenlenmesi

Görev Belgesi Düzenlenmesi

Sayın Üyemiz,

26.04.2021 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde 29 Nisan 2021 perşembe günü saat 19:00'dan 17 Mayıs  2021 Pazartesi  günü saat 05.00'e kadar uygulanmak üzere 'tam kapanma' kararı alınmıştır.

Bu çerçevede;

 

ÖNCEKİ GÖREV BELGELERİN GEÇERLİLİĞİ 2 MAYIS 2021 PAZAR GÜNÜ SAAT 24:00 DA SONA ERECEK

1.            Üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere İçişleri Bakanlığınca yayımlanan önceki Genelgeler ile 27.04.2021 tarih ve 7576 sayılı Genelgede muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince düzenlenen tüm belgelerin geçerliliği 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona erecektir.

 

“GÖREV BELGESİ” BAŞVURULARI, KİŞİLERİN KENDİSİ TARAFINDAN https://www.turkiye.gov.tr/icisleri-e-basvuru ADRESİ ÜZERİNDEN YAPILACAK.

2.            29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri / fabrika / imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, e-devlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı e- başvuru sistemi üzerinden ( https://www.turkiye.gov.tr/icisleri-e-basvuru ) “görev belgesi” başvurusunda bulunması gerekmektedir.

 

BİLGİLERİN DOĞRULUK KONTROLÜ SİSTEM TARAFINDAN OTOMATİK YAPILACAK, GENELGEYE UYGUN İSE SİSTEM TARAFINDAN ONAYLI GÖREV BELGESİ DÜZENLENECEK.

3.            e-başvuru sisteminden görev belgesi talebinde bulunulması sonrasında başvurucunun sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu işyeri sicil numarası belirlenecek ve işyerinin faaliyet alanına göre tespit olunan NACE kodunun muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edilecektir.

       İlgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacak bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenlenecektir.

 

BAŞVURUDA BULUNAN KİŞİ, ONAYLANAN BELGE ÇIKTISINI İŞYERİ YETKİLİSİNE İMZALATACAK (AMAÇ, SÜRE/ZAMAN, İŞYERİ-İKAMET ADRESLERİ, SERVİS-ARAÇ PLAKA BİLGİSİ (VARSA) KISIMLARI BOŞ BIRAKILMAYACAK)

4.            Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısı başvuruda bulunan kişi tarafından alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılacaktır.

 

E-BAŞVURU SİSTEMİNDE SORUN YAŞANMASI HALİNDE, 3 GÜN SÜREYLE GEÇERLİ VE BİR DEFAYA MAHSUS EK-1 FORMU EL İLE DOLDURULABİLECEK (İŞYERİNİN GENELGEDE BELİRTİLEN MUAFİYET KAPSAMINA DİKKAT EDİLECEK).

5.            Başvuruda bulunacak çalışanın e-başvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek-1’de örneği sunulan görev belgesi formu manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisi tarafından imzalanmak suretiyle düzenlenebilecektir.

 

OLUŞTURULAN “GÖREV BELGESİ” KAPSAM VE ŞARTLARINDAN ÇALIŞAN VE İŞYERİ SORUMLUDUR.

6.            e-başvuru sitemi üzerinden veya zorunlu hallerde manuel olarak düzenlenen görev belgeleri kapsamında;

İşyeri/firma yetkilisi, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde/firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan,

Hakkında görev belgesi düzenlenen kişi ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergahla sınırlı davranmaktan,

Sorumlu olacaktır.

 

BAŞVURU SAHİPLERİ “GÖREV BELGELERİNİ” YANINDA BULUNDURMAK ZORUNDA.

7.              Düzenlenen görev belgesi, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulacak ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilecektir.

 

KOLLUK KUVVETLERİ DİJİTAL OLARAK “GÖREV BELGESİ” KONTROLLERİ YAPACAK. EKSİK, YANLIŞ BİLGİ VEYA UYUMLU OLMAYAN SOKAĞA ÇIKIŞLARDA ADLİ VEYA İDARİ İŞLEM UYGULAYACAKLAR.

8.            e-başvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergahı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında adli ve idari işlem uygulanacaktır.

 

ODALAR ÜYELERİNİ REHBERLİK FAALİYETLERİ İLE BİLGİLENDİRECEKLER.

9.            Bu noktada esnaf, sanayi ve/veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilmesi ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin/firmaların bilgilendirilmeleri ve kurallara uymaya teşvik edilmeleri büyük önem taşımaktadır.

 

KAMU KURUM VE KURULUŞ PERSONELLERİ İÇİN YETKİLİ YÖNETİCİLERİ TARAFINDAN EK-2 “KAMU PERSONELİ GÖREV BİLDİRİM BELGESİ DÜZENLENECEK”

10.          Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan Ek-2’de örneği verilen “Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi” düzenlenecek ve bu kapsamdaki kamu personeli, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergâhla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olacaktır.

Bilgilerinize sunarız.

ORHANGAZİ TİCARET VE SANAYİ ODASI

Dosyalar

  Tam Kapanma Genelgesi   Görev Belgesi Düzenlenmesi Ek Genelgesi   GÖREV BELGESİ