Ticaret Sicil Harçları Artık Odamızda Tahsil Edilecek

Ticaret Sicil Harçları Artık Odamızda Tahsil Edilecek

Bugüne kadar üyelerle yapılan toplantılar, üye ziyaretleri esnasında alınan talepler veya üyeden gelen istek, öneri ve çözümlenmesi gereken problemlerle ilgili başta TOBB olmak üzere, Bakanlıklar, siyasiler, bürokratlar ve diğer kamu kurumları ile yapılan görüşmeler, gönderilen raporlar ve istek yazıları sayesinde Üyelerimizin talepleri çözüme kavuşmaya devam ediyor.

Üyelerimiz için uyguladığı programların sonuçlarını almaya devam ediyoruz. Bugüne kadar üyelerle yapılan toplantılar, üye ziyaretleri esnasında alınan talepler veya üyeden gelen istek, öneri ve çözümlenmesi gereken problemlerle ilgili başta TOBB olmak üzere, Bakanlıklar, siyasiler, bürokratlar ve diğer kamu kurumları ile yapılan görüşmeler, gönderilen raporlar ve istek yazıları sayesinde Üyelerimizin talepleri çözüme kavuşmaya devam ediyor.

ŞİRKET KURULUŞLARINDA BANKAYA VEYA VERGİ DAİRESİNE GİTMEDEN ODADA İŞLEM YAPILACAK

Uzun zamandır üyelerinden gelen şirket kuruluş işlemlerinin tümünün Odadan yapılması talebini TOBB’a bildirdi. TOBB’un da ilgili yerlere bildirilmesi sonucunda bakanlık ‘Şirket kuruluşunda odaların tek durak ofise dönüşümü’ konusunda harekete geçmişti. Maliye Bakanlığın 30.12.2016 tarihli ve 15 nolu Harçlar Kanunu Sirküleri ile odalara şirket kuruluşları ile ilgili ticaret sicil harçlarının tahsili konusunda yetkisi verildi. İlerleyen günlerde şirket kuruluşlarında üyeler odada sicil işlemlerini gerçekleştirirken banka, noter gibi yerlere gidip gelmek yerine sadece odaya giderek tüm kuruluş işlemlerini gerçekleştirebilecekler.

Yönetim Kurulu Başkanımız Ergün Efendioğlu: ‘Uzun süredir sıkıntılı şekilde devam eden ve şikâyet alınan konuların başında Odamız Sicil Müdürlüğünde işlem gerçekleştiren üyelerimizin, yapması gereken bazı ödemeler için kanun gereği bankaya veya vergi dairelerine gitmek zorunda olmalarıydı. Tabi ki birçok çözüm arayışlarımız geçmiş zaman içerisinde olmuştu. Banka işlemleri için Bankamatik cihazı getirttirilmesi, odada banka işlemleri için bilgisayar ekranının üyelere açılması, vergi dairesinden personel talep edilmesi, sicil personelince ödemelerin alınması bunlardan bazılarıydı. Ancak bazen teknik imkânlar, bazen mevzuatların izin vermemesi nedeniyle efektif sonuçlar alınamamıştı.

“ŞİRKET KURULUŞUNDA TEK DURAK OFİS” YETKİSİ ALINDI

Ancak konuya ilişkin TOBB ve ilgili Bakanlıklarla yapmış olduğumuz girişimler ve yazışmalar sonrasında, TOBB’ un girişimleri ve bakanlıklarımızın yapmış olduğu mevzuat çalışmalarında isteklerimiz dikkate alınarak, üyelerimizin menfaatine olan “Şirket Kuruluşunda Tek Durak Ofis”  uygulaması kanun düzenlemeleriyle birlikte yürürlüğe girmiştir.

Oda olarak 1.1.2017 tarihi itibarıyla işlemleri gerçekleştirmek üzere teknik ve personel eğitimleri ile tüm altyapımızı tamamlamış ve yetkimizi almış bulunmaktayız.

Uygulamanın yürürlüğe girmesinde vesile olduğumuz için kurumumuz ve üyelerimiz adına memnuniyet duyuyoruz. Bundan böyle üyelerimiz harç ödemesi için vergi dairesine veya bankaya gitmek zorunda kalmayacak. İşlemlerini tek durak ofis olan Odalarımızda tamamlayabilecekler.

PEK YAKINDA ŞİRKET SÖZLEŞMELERİ DE ODADA TASDİK EDİLECEK

Yine diğer bir müjdemiz de, Bakanlığın çok yakında göndereceği genelge sonrasında, Şirket sözleşmeleri de ticaret sicil müdürlüğümüzde imzalanabilecek, böylece üyelerimiz isterlerse noterlere gitmeden aynı işlemleri odamızda gerçekleştirebilecekler” diyerek, yeni yılda yürürlüğe giren uygulamaların üyeleri ve ülke için hayırlı olması dileklerinde bulundu.